İTÜ, İTÜ GVO Yönetimi işbirliği ile STEAM-Maker Uzman Liderlik Sertifika Programı’nı başlattı. “Altın Oran, Otomatlar Dünyası, Robotlar Dünyası, Tren, Doğa, Ses ve Hareket” gibi temalardan oluşan atölyeler, sistematik bir çalışmanın ürünü olarak STEAM alanında nitelikli bir içerik sunuyor.

 

 

İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Tayfun Kındap: “Programda 11 tematik atölye yer alıyor. Bu program sayesinde, öğretmenlerimizin de katılımıyla İTÜ STEAM ailesi genişliyor, hedefimiz onlarla birlikte bu alanda nitelikli içerikleri yaygınlaştırmak”.

 

 

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) uzun süredir STEAM alanında sürdürdüğü çalışmalarına bir yenisini ekleyerek, STEAM- Maker Uzman Liderlik Sertifika Programı’nı başlattı. İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları (GVO) Yönetimi ile işbirliği içinde gerçekleştirilen programda, GVO öğretmenleri katılımcı olarak yer alıyor.Program, İTÜ’lü akademisyenlerden oluşan İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu’nun hazırlayıp sunduğu tematik atölyelerden oluşuyor. Altın Oran, Otomatlar Dünyası, Robotlar Dünyası, Tren, Doğa, Ses ve Hareket gibi temalardan oluşan atölyeler, sistematik bir çalışmanın ürünü olarak STEAM alanında nitelikli bir içerik sunuyor.Katılımcı profili, farklı alanları ve anaokulu, ilkokul ve ortaokul düzeyini kapsıyor. İTÜ Ayazağa Kampüsü Merkezi’nde gerçekleşen program, 9 Şubat- 30 Mart tarihleri arasında devam ederken, programa yönelik eğitimler, cumartesi günleri 10.00-17.00 saatleri arasında gerçekleşecek.

“Milli Eğitim müfredatı kapsamında eğitime destek amaçlı atölyeler oluşturuldu”

 

İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Tayfun Kındap, Uluslararası alanda bilinen adıyla “STEAM” (Science-Bilim, Technology-Teknoloji, Engineering- Mühendislik, Art-Sanat, Mathematics-Matematik) programı ile Milli Eğitim müfredatı doğrultusunda, eğitime destek amaçlı atölyeler hazırlandığı bilgisini verdi. Programın disiplinlerarası yaklaşım, bütüncül düşünce, birlikte öğrenme ve üretkenlik esasları çerçevesinde tasarlandığını kaydeden Kindap şöyle konuştu: “Programda 11 tematik atölye yer alıyor. Milli Eğitim Bakanlığı’mızın müfredatı doğrultusunda, eğitime destek amaçlı hazırlanan her atölye, kuram ve uygulama modüllerinden oluşuyor ve Komisyon üyelerinin birlikte oluşturdukları çalışma grupları tarafından veriliyor”.

 

“Amacımız geleceğin bilim ve teknolojisine göre eğitime katkı sağlamak”

 

İTÜ STEAM Araştırma ve Eğitim Komisyonu üyelerinden Proje İzleme Yetkilisi Doç. Dr. Yüksel Demir, İTÜ STEAM yaklaşımının, toplumsal değişme dinamiklerini ve geleceğin dünyasını değerlendirerek, Üniversite-Sanayi-Toplum işbirliği kapsamında sürdürülebilir gelişmeyi desteklemeyi amaçladığını ifade etti. Amaçlarının ‘Neden Sanat?’ ve ‘STEAM nasıl olmalıdır?’ sorularına yanıt arayarak geleceğin bilim ve teknolojisine göre eğitime katkı sağlamak olduğunun altını çizen Demir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Üretkenliğe, bütüncül düşünceye, tasarım kabiliyetine ihtiyacımız var, sanatın imkânlarıyla bunları öğrenebiliriz. Üniversitemizin yapısı da bize bu özelliği sağlıyor. Teknik bölümlerle birlikte, konservatuvarımız, güzel sanatlar ve insan ve toplum bilimleri bölümlerimiz var. Üniversitemizin çok disiplinli yapısını yansıtan, kapsamlı bir içerikle sunulan sertifika programını tamamlayan öğretmenlerimiz de okullarında STEAM-Maker lideri olacaklar.”

 

 

STEAM-MAKER Nedir?

 

STEAM, Science (Bilim), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik), Art (Sanat) Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. K12 olarak adlandırılan, anaokulundan üniversiteye kadarki öğrenim basamaklarında derslerin, birbirinden tamamen ayrı olarak öğretilmesinin sakıncalarını bertaraf etme fikrine dayanır. Öğrencilerde bütüncül düşünceyi ve yaratıcılığı geliştirecek, farklı alanları kapsayan, fen bilimleri, sosyal bilimler, matematik ve sanatın ortak çalışmalarıyla oluşan teknolojiye ve üretkenliğe dayalı bir yaklaşımı ifade eder. Dünyada pek çok gelişmiş ülkede giderek daha fazla önem kazanmaktadır ve giderek, K12 temel olmakla birlikte, akademiyi, iş dünyasını, üretimi kapsayan, sürdürülebilir gelişme kapsamında bir yaklaşım olarak değerlendirilmeye başlamıştır.

Maker DIY (Do it yourself-kendin yap) ile teknolojinin birleşmesinden oluşan bir harekettir. Yemek yapmaktan, model uçak yapmaya, elektronik devreler ve motorlar aracılığı ile yapılan bir model araçtan, 3 boyutlu yazıcılar ile basılan ve üretilen her ürün, süs eşyası, takı, oyuncak aslında maker hareketi kapsamında, yapılmış kabul edilebilir.